De restauratie

 

Welkom bij Mijn Franse Godin, waar we met trots onze toewijding aan de restauratie van een Citroen DSpecial tonen.

Bekijk hier een compilatie van de dagelijkse restauratiewerkzaamheden, gepresenteerd met foto's, video's en beknopte tekst.

Waar geen foto's beschikbaar waren, zijn vergelijkbare restauratiebeelden van JeePee gebruikt. 

 

Laat u inspireren. 

 

Deze site wordt u aangeboden door Citro-JeePee.  Naast het volgen van de restauratie, delen we ook praktische tips en technische inzichten over het onderhoud en de historie van de klassieke Citroën ID & DS.

Ontdek meer over de unieke techniek, het tijdloze design en de rijke geschiedenis van deze iconische Franse auto.

Voor liefhebbers en nieuwsgierigen is er altijd iets nieuws te leren!

Verslag 60.

24 oktober Jaar 2

De hydrauliekleidingen zijn aan de rechter achterkant geplaatst. Omdat de ruimte lastig toegankelijk was, moest de complete vulslang van de benzinetank opnieuw worden verwijderd.

 

We zijn inmiddels aangekomen bij het fijnere werk: het zorgvuldig aanbrengen van het rubber voor de hydrauliekleiding.

Dit gaat om de aansluiting van de veercilinder aan de rechterachterzijde.

 

Met wat passen, meten en buigen wordt de leiding stevig en nauwkeurig bevestigd.

Aan de rechterachterzijde wordt de leiding zorgvuldig gebogen in de richting van de veercilinder.

De hydrauliekleiding wordt uitgerust met een stukje benzineslang en samen met de retourslang stevig vastgezet onder de metalen clip.

Uiteindelijk wordt de leiding op de cilinder aangesloten.

Het verdeelstuk met het blauwe label bedient de rechter achterrem.

Na het aanbrengen van de leiding wordt deze aangesloten op de flexibele remslang. 

De leidingen in de kofferbak zijn netjes en overzichtelijk samengebracht.

In het midden van de leidingen, in de kofferbak, bevindt zich een speciaal rubber dat de leidingen stevig bij elkaar houdt.

Een weergave van de linkerzijde, gezien van achteren.

Een weergave van de rechterzijde (achteraanzicht).

Ik was nog één detail aan de voorzijde vergeten bij de hoofdremcilinder. Hier moet namelijk nog een stuk hydrauliekleiding door de beugel worden geleid.

De retourleiding in de linker chassisbalk is nu voorzien van een klem en wordt doorgeleid naar het motorcompartiment.

Aan de linker voordraagbalk wordt extra bevestigingsmateriaal geplaatst om de leidingen stevig te monteren.

Hier is een indruk van het resultaat nadat het rubber is aangebracht.

Nu uitgerust met een metalen clip die alles stevig en netjes tegen de balk bevestigt.

Een compleet overzicht in één oogopslag.


Volgende keer gaan we verder met dit geweldige avontuur vol uitdagingen! 

 

Groet,

JeePee

Andere uitdagingen 

Citroen ID & DS interieur- Exterieur onderdelen

Bent u op zoek naar specifieke onderdelen voor uw Citroën ID of DS? Zoek niet verder en neem direct contact met ons op!

Wij bieden een uitgebreid assortiment aan interieur- en exterieurdelen, perfect geschikt voor uw Franse klassieker. Bovendien verzenden wij wereldwijd.

Neem gerust contact met ons op via e-mail of bezoek onze webshop: Citro-JeePee.