De restauratie

 

Welkom bij Mijn Franse Godin, waar we met trots onze toewijding aan de restauratie van een Citroen DSpecial tonen.

Bekijk hier een compilatie van de dagelijkse restauratiewerkzaamheden, gepresenteerd met foto's, video's en beknopte tekst.

Waar geen foto's beschikbaar waren, zijn vergelijkbare restauratiebeelden van JeePee gebruikt. 

 

Laat u inspireren. 

 

Deze site wordt u aangeboden door Citro-JeePee.  Naast het volgen van de restauratie, delen we ook praktische tips en technische inzichten over het onderhoud en de historie van de klassieke Citroën ID & DS.

Ontdek meer over de unieke techniek, het tijdloze design en de rijke geschiedenis van deze iconische Franse auto.

Voor liefhebbers en nieuwsgierigen is er altijd iets nieuws te leren!

Verslag 58.

22 oktober Jaar 2

En weer verder met onze godin, we waren vorige week blijven steken bij de retourslang aan de linkerzijde van het motorcompartiment.

Inmiddels nieuwe LHM slang en Ligarex .

De aansluiting op het stuurhuis.

Let op dat je een iets groter rubber gebruikt dan normaal bij deze  LHM leiding.

De wartel wordt aangedraaid zodat het geheel weer keurig vast zit.

Een blik in het motorcompartiment: rechts bevindt zich de retourleiding, netjes bevestigd met een clip.

Om weer verder te kunnen moeten we de voorste veercilinders monteren.

Beschermrubber aan de onderzijde aangebracht.

En wederom afgewerkt met Ligarex.

Een kijkje vanaf de bovenzijde naar de onderkant van de lekzak.

Trek de lekzak voorzichtig over de cilinder, waarbij je goed let op de juiste positie en rotatie. Let op: een verkeerde stand kan ervoor zorgen dat het geheel niet past.

Aan de rechterzijde ook weer een rubberen beschermring aangebracht.

En afgewerkt met Ligarex.

De rechter voorcilinder aangebracht, tevens ook de splitpen aan de onderzijde  aangebracht.

Een volledig overzicht (de splitpen wordt later uitgevouwen).

De hydrauliek-leidingen aan de voorzijde zijn allemaal aangebracht , met andere woorden: de cilinders zijn aangesloten.

De nieuwe leiding tegen het schutbord.

En uiteraard aan de achterzijde.

De leidingkoppeling voor de voorste remmen is aangebracht.

Vanaf de hoofdremcilinder wordt de leiding gesplitst door een extra leidingkoppeling.

Het voorste gedeelte van de hydrauliek-leiding is aangebracht op de leidingkoppelingen.


Volgende keer gaan we verder met dit geweldige avontuur vol uitdagingen! 

 

Groet,

JeePee

Andere uitdagingen 

Citroen ID & DS interieur- Exterieur onderdelen

Bent u op zoek naar specifieke onderdelen voor uw Citroën ID of DS? Zoek niet verder en neem direct contact met ons op!

Wij bieden een uitgebreid assortiment aan interieur- en exterieurdelen, perfect geschikt voor uw Franse klassieker. Bovendien verzenden wij wereldwijd.

Neem gerust contact met ons op via e-mail of bezoek onze webshop: Citro-JeePee.