Zaterdag 5 februari 2011

 

Vandaag wat tijd verloren door het verkrijgen van een andere motorsteun. Ik probeer zoveel mogelijk onderdelen aan te brengen die afhankelijk zijn van de onderdelen die op korte termijn worden gepassiveerd.

 

Verder was er nog wat discussie aangaande de polyester scherm en de mogelijke bevestiging van het rubber wat tegen de C-stijl aan komt.

Dit is de bovenste rand in onderstaande foto.

 

Een en ander wordt opgelost door gebruik te maken van een rubber voor de motorkapafdichting, deze kan zo op het polyester worden geschoven .

Een en ander kan met kit worden vastgezet.

 

Hier de motorsteun met het slechte draad op het tapeinde.

 

Een en ander is vervangen door een vervangende nieuwe motorsteun.

 

We gaan verder met het vullen van de versnellingsbak met olie.

 

 

Moer weer aandraaien en de bak kan er weer tegen.

 

Aangezien we het motorblok montagegereed willen afwerken gaan we verder met de klauwen voor de handrem.

De beugel dient 4 mm van de schijf af te staan, dit heb ik voor elkaar gekregen door een potlood op 4 mm af te slijpen en vervolgens tussen klauw en schijf te plaatsen.

De bouten worden vervolgens aangetrokken met 10-11kg.

 

Voordat de handremblokken worden afgesteld wordt de veer vast aangebracht, dit is tijdelijk daar de veren nog gepassiveerd moeten worden.

De veren worden met de speciale tang aangebracht.

 

De blokken dienen 0,1 mm van de remschijven vrij te liggen. Dit kan geschieden met een voelermaat.

Vervolgens wordt de moer aan de betreffende vastgezet. Hieronder de klauw aan rechterzijde.

 

En... hieronder de klauw aan linkerzijde.

 

We gaan verder met de nodige rubbers van het luchtfilter en carburateur.

Hieronder het oude exemplaar.

 

En de nieuwe...

 

Kunststof overgang wordt gebruikt voor de slang te bevestigen van de carterontluchting.

 

Op zijn plek met een stukje Ligarex.

 

De carburateur is tijdelijk aangebracht om te kijken of alles past.

 

 

Rubber slangen voor de carterontluchting moeten nog vast worden gezet.

 

Bedrading voor de oliedrukschakelaar is vast aangebracht, als het blok in de auto is aangebracht hoeven we ook niet meer halsbrekende toeren uit te halen om er bij te kunnen.

 

Eveneens is de bedrading voor het thermocontact aangebracht.

 

Vandaag weer verder.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volgende keer weer verder.