Zaterdag 2 juli 2011

 

We gaan weer verder....

 

Eerst even de houder bij de kentekenplaat ontvetten.

 

De oude tunnel heeft al behoorlijk te lijden gehad, ook het skai gedeelte rechts.

 

Den tunnel zal vervangen worden een ander exemplaar, lekker fris gepolijst.

 

Wat losse onderdelen van de oude tunnel worden verwijderd.

 

 

 

 

 

 

We gaan eerst de metalen strips verwijderen waar de hoes is mee vast gemaakt.

 

 

 

Aan de zijkanten wat platte ringen met een popnagel.

 

De oude hoes is geheel vergaan en valt zo in stukken.

 

 

Randen worden voorzichtig losgemaakt van het metalen frame.

 

De nieten worden met een knijptang los geknipt.

 

 

En na wat behoorlijk wat prutsen komt het metalen frame in zicht.

 

Alles weer netjes gestraald en klaar voor in de primer.

 

De boutjes op de radiateur waarmee het frame wordt vastgemaakt.

 

De ruitenwissers worden ontvet.

 

En weer toonbaar na een tijdje poetsen en schuren.

 

 

De armen worden op de asjes geplaatst.

 

Nieuwe ruitenwissers erop en ze bewegen ook nog ....

 

De nieuwe hoes voor de tunnel.

 

In de tussentijd ook nog de nodige rubbertjes en dopjes in de diverse gaten geplaatst.

 

Links onder bij de passagiersruimte.

 

Bij de leidingbundel aan de linkerzijde.

 

Geen Frans onderdeel , maar afkomstig van de jaarlijkse Kersenfeesten voor het huis.  Hier krijg je alleen maar een vette bek van.

 

En weer verder met de rubber dopjes.

 

 

 

 

 

De deksel van de benzinetankruimte is voorzien van een nieuwe rubber strip.

 

 

 

Even passen......

 

Nieuwe boutjes en ringetjes.

 

Inmiddels is de lak alweer droog van de gespoten onderdelen.

 

 

 

 

Volgende keer weer verder.