Zondag 27februari 2011

 

We gaan weer verder....

 

Aangezien we het stuurgedeelte verder willen monteren... een aanvang gemaakt met het monteren van het contactslot.

Hieronder het bestaande exemplaar.


 

Een en ander ontvet en weer lopend gemaakt.

 

 

De conditie van de tapeinden was slecht, een zijde was afgebroken en de andere zijde was het draad beschadigd.

 

De boutjes zijn er zo uit te tikken, echter hebben een speciale vorm.

 

Van een nieuwe M7 bout is de kop zodanig bewerkt dat deze overeen komt met het oude exemplaar.

 

Hier een kijkje op het oude spul.

 

Ziet er weer netjes uit.

 

Een kijkje in het huis waar de nieuwe boutjes zijn bevestigd.

 

Weer helemaal gereed voor montage op het schutbord.

 

De plek waar een en ander gemonteerd kan worden.

 

Bij het monteren viel me een ding op, waar blijft toch die vergrendelpen voor het stuurslot.....

In eerste instantie dacht ik dat het contactslot in de verkeerde stand stond, echter bij het nauwkeurig bekijken was er iets anders aan de hand.

 

Een van de vorige eigenaren heeft mogelijk de pen finaal afgezaagd, waarschijnlijk omdat hij/zij problemen had met het stuurslot.

Normaal bestudeer je even de technische handleiding, maar hier is echt de botte bijl-methode gebruikt.

We kunnen dus op zoek naar een ander exemplaar.......

 

Dan in elk geval maar even het stuurgedeelte weer afmonteren.

 

 

 

 

Gereed om te worden gemonteerd.

Volgende keer weer verder.