Zondag 24 april 2011

 

We gaan weer verder....

Vandaag gaan we de voorste kabelbomen monteren, hieronder de nieuwe kabelboom.

 

Na lang zoeken heb ik de kunststof bout kunnen vinden die gebruikt wordt op het schutbord voor de accessoires.

 

De binnenzijde wordt bekleed met anti-dreunplaat. Ik heb er niet voor gekozen om isolatiemateriaal aan te brengen vanwege het brandgevaar bij kortsluiting.

 

 

De kabelboom is voorzichtig op zijn plek gelegd.

 

Aan de voorzijde is hij door het schutbord heen gebracht.

 

En een bundeltje kabels aan de binnenzijde bij het stuur.

 

Het zekeringkastje wordt gemonteerd.

 

De klemmetjes passen in het kunststofblokje. 

 

Alle klemmen op hun plek.

 

Kastje is met een tweetal schroeven vastgemaakt aan het chassis.

 

En de glazen zekeringen zijn aangebracht.

 

Klepje erop en weer klaar voor de toekomst.

 

De doorlaat aan de rechterzijde van het schutbord.

 

Een aanzicht vanaf het motorcompartiment.

 

De achterste kabelboom is ook nieuw en zal met een geleidedraad door de openingen in de balk worden getrokken.

 

Een kijkje aan de achterzijde.

 

Aan de voorzijde pas het net allemaal door de gaten in het chassis.

 

Aangezien het mooi weer was zijn de ventilatieonderdelen goed schoongemaakt.

 

 

 

Overzicht van de kabelboom aan de binnenzijde.

 

 

 

De kabelboom aan de buitenzijde wordt netjes weggewerkt.

 

Beugeltjes weer in een mooi verfje en onder- en bovenzijde goed afgekit.

 

Het geleiden van de kabel voor de vlotter in de benzinetank.

 

Het overzicht van de bedrading op kijkafstand.

 

Dynamo is weer aangesloten, het betreft een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar.

 

Een kijkje in de voorste chassisbalk.

 

De hydrauliek-leidingen worden nog beschermd door isolatiemateriaal.

 

Aan de linker achterzijde komen de draden  weer uit de balken. Een rubber zorgt voor de afdichting, voor de zekerheid is alles afgekit.

 

Een kijkje in het vooronder.

 

En de achterzijde.....

Volgende keer weer verder.