Zaterdag 23 juli 2011

 

We gaan weer verder....

met het linker voorscherm.

 

In deze uitsparingen komen de rubber houders.

 

Een aanzicht aan de buitenzijde.....

 

En in het binnenste deel van het scherm.

 

Het bovenste ophangpunten waar het rubber wordt in geschoven.

 

Een overzicht van de beide ophangpunten aan het chassis.

 

De bumperrhoeksteun voor het scherm.

 

Het bevestigingspunt voor de voorzijde van het voorscherm.

 

Een aanzicht aan de binnenzijde, hier zijn ook nog enige verstelmogelijkheden.

 

Het voorscherm is klaar voor montage aan het chassis.

 

Een aanblik van het linker voorscherm.

 

en de rechterzijde.......

 

Nadat een en ander is afgehangen kan alles worden vastgedraaid. Hiervoor is een dopsleutel met voldoende lengte nodig.

 

Een kijkje in de donkere uithoekjes.......

 

De oude godin begint haar vormen weer terug te krijgen.

 

De draad wordt nog even nagelopen van de  motorkapscharnieren.

 

De beide scharnieren worden gemonteerd.

 

De sluitbouten van het motorkap-sluitmechanisme worden vervangen.

 

Hier een en ander compleet voor een zijde.

 

En wederom gemonteerd op de motorkap.

 

Het scharnier is bevestigd op het chassis.

 

 

 

De motorkap moet nog worden afgesteld.

 

De rubber kapjes op het stelmechanisme van de scharnieren waren stuk, een paar kapjes voor het bevestigen van golfplaten zal deze vervangen. 

 

En weer opgelost, nog een beetje secondenlijm erin en ze laten in elk geval niet meer los.

 

En het oude kapje.

 

Het sluitmechanisme.

 

Deze wordt bevestigd op de uitsparing van het voorscherm.

 

Het mechanisme liep tegen het binnen werk aan, hierdoor ging de werking van het scharnier verloren.

Om dit te voorkomen heb ik twee ringetjes met secondenlijm aangebracht op de huisjes van het schroefdraad.

Het werkt weer naar behoren.

 

De beveiliging van de motorkap wordt aangebracht aan de linker zijde.

De gaten moeten nog worden geboord in het nieuwe polyester exemplaar.

Een malletje is zo gemaakt van het oude scherm.

 

 

 

 

En de beveiliging is weer aangebracht.

 

 

Het sluitmechanisme is aan beide kanten gemonteerd.

 

 

 

Na nog wat flink afstelwerk staat de godin er weer keurig bij.

 

Volgende keer weer verder.