Donderdag 21 juli 2011

 

We gaan weer verder....

 

Het rechter voorscherm is in  betere conditie, echter zal ook worden vervangen door een polyester exemplaar.

 

 

 

 

Her en der is er al wat geknutseld aan de montagepunten, deze klem is wat verder verzaagd om het te laten passen.

 

 

Het bevestigingsoog  begint ook last te krijgen van wat roest.

 

Nog even kijken hoe de bedrading loopt door het scherm.

 

Een aanblik van de bedrading en de bijbehorende kleuren.

Totale bedrading ( zowel links en rechts) zal worden vervangen.

 

De hoeveelheid rubber afdichtingen zal ook worden vervangen, hieronder een kleine impressie.

 

 

 

 

 

 

 

De houder die het glas van het koplampenhuis tegen het chassis aandrukt.

 

Er is heel wat afgeknutseld wat betreft de bevestigingsmaterialen.

 

Een veel voorkomend euvel, de schroefdraadbus in het koplampenhuis draait mee met het uitdraaien van het bijbehorende boutje.

 

De steun aan het scherm en koplampenhuis.

 

Nog een overzichtje voor de toegepaste kleuren van de bedrading.

 

Een voorbeeld van de korte steun die het glas tegen het scherm aandrukt.

 

Na een dagje demonteren komen we tot tot de volgende conclusies::

- Beide koplamphuizen zijn gescheurd of kapot.

- Reflectoren van de hoofdlampen en verstralers zijn aangetast.

- Het mechanisme dat zorgt voor de correcte stand van de lampen ( horizontale beweging) is niet gemonteerd.

- Bedrading moet worden vervangen.

- Diverse onderdelen voor het meedraaien van de lampen ontbreken.

- Diverse steunen aan het koplampenhuis zijn kapot of ontbreken.

- Alle rubbers zijn uitgehard.

- Sierlijsten  rond de koplampen zijn kapot.

- Rubbers aan de ophangpunten zijn uitgehard of gescheurd.

- Ontbrekende demper voor de lampen.

 

Kortom: de auto in en maar weer winkelen om de spullenboel compleet te krijgen.

 

Koplamphuizen die wel goed zijn en van binnen weer voorzien van een laagje verf.

 

Nieuwe sierrandjes.

 

Stang voor de horizontale beweging (demping) van de lampen.

 

Gepolijste balk tussen de schermen en het draaimechanisme. 

 

Nieuwe H4 koplampen.

 

 

 

Demper en bijbehorende revisie-set.

 

Verstralers.

 

En mooie glazen kapjes om het gele licht te behouden, ik blijf ze mooi vinden.

Ze zijn gemaakt van echt heel dun glas.

 

Beschermplaatjes voor de verstralers in het koplampenhuis.

 

Nieuwe rubbers voor onder de schermen.

 

Nieuwe rubbers voor de ophangpunten, op de achtergrond een oud exemplaar.

 

Mooie H4 lampen met geel kapje.

 

Aansluitingen voor de H4 lampen.

 

Wat los montage spul.

 

Nieuwe koplampdempingsrubbers.

 

Het bijbehorende ijzerwerk.

 

Opnieuw gepassiveerde onderdelen  voor de motorkap.

 

Montage spul voor de koplampdemper, glaswerk, etc.

 

We gaan de ophangpunten voor het scherm weer in orde maken, hieronder de volgorde.

 

Eerst een nachtje ontvetten.

 

De rubbers zijn uit de bussen gehaald.

 

En weer helemaal schoon na het stralen van deze onderdelen.

 

Er weer voorzien van een laagje Hammerite.

Volgende keer weer verder.