Maandag 21 februari 2011

 

We gaan weer verder....

 

De handremkabel wordt vervangen, boven oud... onder nieuw.

 

In de dwarsbalk wordt de kabel doorgevoerd, twee kunststof huisjes zorgen voor de bescherming van de buitenmantel.

 

Vanaf de motorzijde ... netjes met popnagels.

 

En gezien vanaf de linker wielkast.

 

De kabel wordt door het schutbord  door gevoerd.

 

Uiteinde komt bij het bedieningsmechanisme van de handrem.

 

Asje en rubbers zijn geplaatst en afgemonteerd.

 

Kabel gaat naar de handremklauwen op de remplateaus.

 

Onderstaande tang wordt gebruikt voor het aanbrengen van de veren.

 

Een en ander afgemonteerd.

 

Een detail van de rechterzijde.

 

We gaan verder met het aanbrengen van het flexibele stuk van de uitlaat.

 

Bijbehorende klem.

 

Onder auto ... de vlampijp voorzien van wat Holts Firegum.

 

Het flexibele stuk is over de vlampijp geschoven en vastgeklemd.

 

Een kijkje vanaf de onderzijde, de klem zit tevens vast aan de beugel onder aan het motorblok.

 

 We gaan verder met de schakelbuis.

 

Bijbehorende montageonderdelen.

 

Aan de rechterzijde is de houder zichtbaar, deze is voorzien van een nylon lager.

 

Aan de linkerzijde wordt de schakelbuis bevestigd aan de versnellingsbak.

 

Een detail hoe een en ander eruit gaat zien.

 

Een trucje om alles mooi in lijn te brengen, plaats 3 bouten ( op de kop) in het midden van de as en buis. Als ze op een lijn liggen is alles mooi uitgelijnd.

Hierna kan je, desnoods met een waterpas, de zaak horizontaal uitlijnen.

 

Alles zit weer op zijn plek.

 

 

We gaan verder met de schaklelstang.

 

Er worden nieuwe busjes en rubbers geplaatst.

 

Rubber is aangebracht.

 

Ik was vergeten nog een hydrauliek-leiding aan te brengen,  deze zal ik eerst monteren anders kom ik er slechter bij.

 

Een en ander afgemonteerd.

 

 

We gaan verder met de schakelstang, hieronder de asjes waarmee de stang  wordt gemonteerd.

 

Aan de bovenzijde....

 

 

 

En de onderzijde.

 

Een totaal plaatje.

 

Volgende keer weer verder.