Woensdag 20 juli 2011

 

We gaan weer verder....

 

Het rechter achter polyester scherm wordt in orde gemaakt voor montage.

 

Een kijkje aan de achterzijde van de benzineklep.

 

De rvs ophangogen inclusief rubbers worden nieuw geplaatst.

 

Het achterste ophangpunt van het spatbord.

 

Na het nodige schuifwerk hangt het spatbord op zijn plek.

 

Een kijkje aan de achterzijde.

 

We gaan verder met het linker voorscherm.

Al met al een krokant stukje plaatwerk.

 

 

Rubbers hebben geen houvast meer omdat de metalen randen zijn  weggeroest.

 

Een kijkje op de binnenste rubbers, met name de montagelocaties (de rubbers worden allemaal vervangen).

 

 

Het rubber tussen motorkap en scherm, een voorbeeld van hoe een en ander is gemonteerd.

 

 

Een kijkje aan de binnenzijde van het scherm.

 

De locatie van de rubbers.

 

 

 

De onderzijde is ook redelijk aangevreten.

 

Een van de vorige eigenaren is creatief met metaal geweest.

 

De rand van de knipperlichten is ook niet geheel vrijj gebleven van het nodige roest.

 

Het draaimechanisme van de meedraaiende koplampen.

 

Een montagepunt van de koplampunit en glaswerk.

 

Een verdwaald stadslichtje, dit bengelde ergens tussen het vooronder.

 

Aan de bovenzijde van het scherm zien we een paar asjes ( een korte .. aan de voorzijde, en een lange .. aan de achterzijde).

Deze drukken het koplamphuis tegen het chassis aan.

 

Een kijkje in het koplamphuis, er is een stuk van het kunststof afgebroken, hierdoor is de reflector niet meer in te regelen.

Zal dus vervangen moeten worden.

 

Een geleider voor het kabeltje van het trekmechanisme van de motorkap.

 

Knipperlicht wordt verwijderd.

 

Boutje wordt losgedraaid om het koplampenhuis te kunnen demonteren.

 

Een ander boutje van het koplampenhuis.

 

De losse onderdelen........

 

 

Met een lichte draai kan het koplampenhuis worden verwijderd.

 

Alle rubbers van het glas zijn vergaan, en zitten muurvast op het glas en scherm.

 

 

Met wat gepast geweld wordt het glas uit het scherm gedrukt.

 

Het sluitmechanisme van de motorkap, hieronder de extra beveiliging.

 

Een en ander gedemonteerd.

 

Het sluitmechanisme.

 

En aan de bovenzijde, weer lekker ouderwets onder een laag vet.

 

Een overzicht van alle losse onderdelen.

 

Het hele spul gaat de ontvettersbak in.

 

De voorste rubbers zijn allemaal zo gaar als wat, stukken zijn afgebroken.

 

Een aanzicht van de beide onderdelen.

 

 

 

Aangezien we het roest behoorlijk zat zijn wordt het scherm vervangen door een polyester exemplaar.

 

 

De losse onderdelen zijn inmiddels ontvet en worden klaar gemaakt om te worden gestraald.

Volgende keer weer verder.