Zaterdag 19 februari 2011

 

We gaan weer verder.... eerst wat boodschappen gedaan.

De eerste gepolijste onderdelen komen terug, hieronder een gedeelte van de voorbumper.

Het blinkt weer als een ......

 

De strip aan de achterzijde van het dak.

 

De getinte glasset is ook opgehaald, hieronder een van de zijruiten.

 

De voorruit ......en de achteruit is nog ingepakt.

 

Een van de kofferdeksel scharnieren, weer net zo glimmend als in 1973.

 

Paar stukjes van de achterbumper...d e rest volgt binnen enkele weken.

 

We gaan verder met de vlampijp, hier een kijkje op de bovenzijde van de dubbele vlampijp.

 

De binnenkant van het spruitstuk is goed schoon geschuurd met een Dremel, de opstaande rand van de vlampijp kan dan wat gemakkelijk naar binnen.

 

Even proefpassen.....

 

De moeren voor de bevestiging aan de tapeinden.

 

De pakkingen worden gecontroleerd of ze goed over de opstaande rand passen.

 

Een beetje Firegum voor de goede dichting.

 

Even lekker vol smeren en dan de pakkingen erop, op de pakking aan de bovenzijde komt ook wat Firegum.

 

Een en ander afgemonteerd.

 

 

 

 

Ik heb een originele Citroen (universele) treiterslang kunnen bemachtigen, de rechterzijde komt aan de hogedrukregelaar.

g

 

Een afbeelding van de hogedrukregelaar, een en ander zonder beschermslang.

 

En met beschermslang......

 

Nu de motor nog niet is ingebouwd.. snel een foto maken van de aansluitpunten.

 

 

En de in- en uitgang van de benzinepomp.

 

Heel voorzichtig komt het motorblok terecht in het chassis.

 

 

Bouten worden nog ingesmeerd met kopervet, kunnen ze in elk geval weer los gemaakt worden.

 

De traverse heeft een heel klein beetje  speling ten opzichte van het chassis, hiervoor heb ik een vulplaat gemaakt.

 

Hier is de speling te zien, minimaal....

 

Het dunne plaatje matzwart gespoten en tussen de traversesteun en langsdrager geplaatst.

 

Het motorblok zit na zo'n 15 maanden weer op zijn plek.

 

Aanzicht bij de traverse van de versnellingsbak.

 

 

 

En de bevestiging bij de motorsteun aan de rechterzijde.

 

Het huwelijk tussen chassis en motor nog even in beeld.

 

 

 

 

Een en ander nog te zien op:

Youtube

 

Volgende keer weer verder.