Zaterdag 18 juni 2011

 

We gaan weer verder....

Aangezien we vorige keer een fout hadden gemaakt door het rubber van de voorruit er verkeerd in te zetten..... gaan we dit eerst weer herstellen.

 

De oude rubberrand wordt verwijderd en de kitresten worden verwijderd (behoorlijke klus).

 

Na het schoonmaken is er weer een nieuw raamrubber ingebracht.

 

En de voorruit is wederom geplaatst, net alsof er niets gebeurd is.... maar twee uur verder.

 

We gaan verder met het aanbrengen van de rvs beplating en nieuwe rubbers.

De onderdelen zijn opnieuw gepolijst.. hieronder de onderdelen voor de linker achterzijde.

 

Linker voorzijde.......

 

Rechter voorzijde.........

 

Rechter achterzijde.........

 

Om te zorgen dat er wat ruimte blijft tussen de rvs plaat en het chassis wordt wat ductape aangebracht, hierdoor krijgt het vocht de kans om te verdampen.

 

 

 

Aan de onderzijde wordt de rvs plaat vastgezet met rvs schroeven.

 

Een kijkje aan de zijkant.

 

Er worden nieuwe rubbers aangebracht.

 

 

 

We gaan verder met de linker voorzijde.

 

De rvs strip voor het rubber wordt vastgezet met rvs schroeven.

 

 

De bovenste beplating wordt voorzien van tape, mede om te zorgen dat het vocht kan verdampen.

 

De rvs strip waar de vloerbedekking aan wordt vastgemaakt wordt ook gelijk gemonteerd.

 

 

 

Een aanblik aan de linker zijde, weer geheel mooi, gepolijst en voorzien van nieuwe rubbers.

 

Hetzelfde..... maar dan voor de rechter zijde.

 

 

Nadat de rvs beplating is aangebracht, brengen  we de achterste deurgeleiders aan.

Alles is gepassiveerd en voorzien van nieuw verchroomde schroeven.

 

De rvs plaatjes worden ook vernieuwd.

 

Een totaal plaatje.....

 

Achter de rechterbout zit normaliter een plaatje om de ruimte te vullen tussen rvs plaat en chassis, deze is nu opgevuld met ander materiaal.

 

Een kijkje aan de onderzijde.

 

 

 

En die rvs sierplaatjes zijn behoorlijk scherp.

 

Alles afgemonteerd, nu nog de veren aanbrengen.

 

Er komen twee veren aan elke kant.

 

Een aanzicht van het geheel.

 

 

De linkerzijde is ook afgemonteerd.

 

Gelijk worden de hydrauliek-leidingen afgeschermd met isolatiemateriaal in de doorgangen van het chassis.

 

 

Er is een nieuwe set achteruitrijdlampen aangeschaft.

 

Met de bijbehorende beugels.

 

Een en ander afgemonteerd.

 

De rechter is alvast gemonteerd.

 

Een aanblik aan de achterzijde, er worden nog wel massa draden aangebracht, hierna worden de bedrading ook netter weg gewerkt.

 

Volgende keer weer verder.