Vrijdag 18 februari 2011

 

We gaan weer verder....

 

De scharnieren van de wasbordjes worden gepolijst en worden hiervoor gedemonteerd.

 

De tand des tijds laat zich ook hier weer zien.

 

 

Helaas zijn de montagepunten van het wasbord zo slecht ( gescheurd) dat ze worden vervangen door andere exemplaren.

 

 

De achterbumper wordt geheel gedemonteerd.

 

 

 

De linkerzijde heeft waarschijnlijk in het verleden een botsinkje gehad.

 

De bevestiging van de achteruitrijdlampen zit lekker vast geroest.

 

De beugels zijn geheel door gerot. Na wat pogingen blijken ook alle tapeinden van de stootrubbers volledig gaar en bij demontage alle vier de tapeinden afgebroken.

 

Na wat sleutelwerk.... Het volgende wordt  gepolijst: voor- en achterbumper, sierlijsten van het dak, wieldoppen.

 

We gaan weer verder met de montage van de kofferbakrubbers.

 

Rubbers worden goed aangedrukt en vastgeklemd in de daarvoor bestemde stroken.

 

 

Alle rubber strips zijn afgekit, om insluipend water zo veel mogelijk te voorkomen.

 

 

Een overzichtje van de achterzijde.

 

Achterbumperhouder aan de rechterzijde is vervangen door een nieuw exemplaar.

 

Kijkje aan de binnenzijde van de achterbumperhouder.

 

De rubbers worden ook vervangen.

 

De linkerzijde wordt ook vervangen.

 

 

Vandaag weer alle onderdelen van de deuren opgehaald die gepassiveerd zijn, een aardig bakje vol.

 

De raamgeleiders zien er weer netjes uit.

 

Houder van het vloeistofreservoir... wordt nog wel zwart gespoten.

 

De slinger kan er ook weer tegen.

 

Houders van de kofferdeksel.

 

Platen voor de binnenzijde van de klinken.

 

Veren voor de kofferbak, en de metalen delen van de voordeur.

 

Scharnieren van de deuren.

 

 

Stukje metaal van de voorbumper.

 

Veren van de handremklauwen.

 

Veren van de raamslingers aan de binnenzijde van de deuren.

 

Opvulplaatjes.

 

Clipjes van de sierstrip aan de achterzijde van het dak, en wat ander los spul.

 

Opvulplaten voor de raamgeleiders en klemmetjes voor de binnenbekleding van de deuren.

 

Wat spul van het raammechanisme en de sloten aan de voorportieren.

 

Boutjes M5, M7, M9, etc.....

 

Luchtslangen voor in de spatborden.

 

 

Slangen voor in/bij het dashboard.

 

We gaan verder met het monteren van de remschoenen.

 

Voorzichtig aanbrengen van koperpasta op de bewegende delen.

 

De rechterzijde is voorzien van nieuwe remschoenen, de zichtbare elektradraden zijn voor het signaleren van het slijten van de blokken. 

 

De borgpen is aangebracht. De bouten van de remklauwen worden later aangetrokken.

 

De linkerzijde......

 

 

 

Alles zit er op en de motor en versnellingsbak kunnen de lucht in.

 

Beetje in positie brengen bij het chassis.

 

Bij het aanbrengen van de nieuwe vlampijp bleek een en ander niet goed te passen, de pakkingen bleven achter bij het spruitstuk.

De opstaande rand op de vlampijp bleek iets te hoog, echter ....... bij het afslijpen vergat ik dat er een opstaand randje op moest blijven zitten.

Uiteindelijk bleek ik ze mooi strak op de flenzen te hebben afgeslepen... dom.

 

 

De motor blijft even op de steigerplanken liggen......

 

 

 

Volgende keer weer verder.