Zaterdag 16 april 2011

 

We gaan weer verder....

 

De cilinderkop wordt nagetrokken en kleppen gesteld.

 

Een kijkje op de klepdeksel.

 

De cilinderkop is inmiddels voorzien van de nodige olieplasjes ( de motor heeft immers kortstondig gelopen).

 

De bouten worden stuk voor stuk losgedraaid .........

 

en weer aangetrokken met de momentsleutel.

 

Alles volgens onderstaande afbeelding uit het boek.

 

Voor de zekerheid een lijstje bijhouden met de aangetrokken bouten, bout 10 en 11 zaten nagenoeg los.

 

De kleppen worden gelijk gesteld.

 

Isolatorpijpjes komen weer om de bougies.

 

Een compleet plaatje voordat de deksel er weer op gaat.

 

 

Luchtfilter wordt wederom gemonteerd.

 

 

 

Nu demotor weer loopt, worden de bouten van de remklauwen ( na indrukken van de rem)  met een momentsleutel aangedraaid.

 

 

Even proefdraaien:  .....................Youtube ..................................

 

 

We brengen de bekleding aan van de hoedenplank.

 

Een plakbandje moet voorkomen dat alles onder de lijm komt.

 

De achterzijde van de bekleding wordt ook in de lijm gezet.

 

Een en ander verlijmd aan het chassis.

 

Tevens wordt de rubber rand aangebracht, tegen deze rubberen rand komt de achterruit.

 

Het rubber van de achterruit wordt ook aangebracht.

 

 

Een totaalplaatje.

 

Een mooie nieuwe getinte achterruit met verwarming.

 

Een en ander wordt vastgezet met een tweetal klemmen.

 

De godin is weer voorzien van glas.

 

 

 

 

 

Het rubber, aan de onderzijde, waar de voorruit tegen moet komen is tweedehands verkregen.

 

 

 

Het oude voorruitrubber wordt vervangen door een nieuw exemplaar.

 

Het nieuwe rubber wordt even tijdelijk op de plaats gehouden om zich aan de vorm van het chassis aan te passen.

 

 

 

 

 

 

Nadat het rubber is aangebracht blijft het even zitten, hierna wordt het verwijderd en wordt de rand ( tussen de twee opstaande randjes) flink in de kit geplaatst.

 

 

Aan de voorzijde komt ook een getinte voorruit.

 

Het onderste rubber is aangebracht en wordt tijdelijk met een aantal boutjes op de plaats gehouden.

 

De onderste beugel is voorzien van nieuwe lak en een nieuw rubber.

 

 

Een leuk klusje zo'n voorruit plaatsen....... hier wordt alles even ondersteund door een stukje hulpgereedschap.

 

 

 

De godin is weer voorzien van een nieuwe voorruit, ze kan weer de wijde wereld bekijken.

 

De onderste beugel is vastgezet met een tweetal klemmen.

 

De ruit zin zijn volle glorie.

 

 

 

 

 

 

Volgende keer weer verder.