Zaterdag 15  januari 2011

 

Vandaag weer verder gegaan met het ontmantelen van de linker achterdeur.

 

De rubber strip wordt ook verwijderd.

 

Een kijkje op het sluitwerk aan de binnenzijde van het handvat aan de buitenzijde.

 

Het slotmechanisme tevens verwijderd, alles wordt weer lopend gemaakt en ontvet.

 

 

 

De binnenkant van de onderste bakken is geheel roestvrij, naar alle waarschijnlijkheid zijn er nieuwe onderbakken ingelast.

 

De sierstrippen aan de buitenklant zijn eenvoudig vastgemaakt met drie schroeven. 

 

Een kijkje aan de binnenzijde van de bekleding, de originele kaartjes zitten er nog in.

 

Een geheel gedemonteerde linker achterportier met een doos vol losse spullen.

 

We gaan verder met de rechter achterportier, hier ook veel rubber delen vergaan.

 

Hier is het portierrubber ook gekit aan het portier.

 

 

 

Het mechanisme gaat er nu vlugger uit.

 

De zijruit kan worden verwijderd.

 

Een kijkje aan de binnenzijde van het buitenste portierslot.

 

De slothouder op het portiergedeelte.

 

Rubber strip is reeds verwijderd.

 

En een kale portier.

 

We gaan verder met de demontage van de linker voorportier.

 

 

Er waren veel nokjes afgebroken van de bekleding, de onderzijde was geheel voorzien van parkers.

 

Hier was het onderste rubber ook vastgeplakt.

 

De chromen rand aan de bovenzijde was vast geschroefd.

 

De buitenspiegel wordt verwijderd.

 

Volgende keer weer verder.