Maandag 10 januari 2011

 

Vandaag maar een korte tijd kunnen sleutelen, er waren weer wel wat dingen bezorgd.

 

De radiateurdop wordt vervangen, de oude was geheel verroest en rubbers vergaan.

 

De kachelradiateur is tevens aangekomen, gelijk maar het grote exemplaar genomen. Kunnen we met de kille dagen tenminste nog een beetje warm er bij zitten.

 

 

 

Het slakkenhuis aan de andere zijde as reeds gerepareerd, echter de andere zijde had ook een scheur opgelopen.

Met glasvezel een en ander gerepareerd.

 

Kachelkraan verkrijgt een nieuwe afdichtring.

 

Een en ander weer afgemonteerd.

 

Aangezien de radiateur iets groter is zal de leiding voor het thermocontactt (was) iets worden omgebogen en verlengd.

Het geheel wordt met tirerips vastgemaakt. 

 

 

 

Het kachelhuis zal met een Drenel worden uitgeslepen, zodanig dat de nieuwe radiateur zal passen.

 

 

Het stukje glasvezel wordt nog even zwart gespoten, het te verwijderen gedeelte is reeds uitgeslepen.

 

De radiateur past nu mooi in het slakkenhuis.

 

Stukje schuimrubber op de bodem geplakt.

 

Inmiddels zijn de flenzen vervangen op de versnellingsbak en zijn perfect uitgeklokt.

Tevens zijn we in het bezit gekomen van een nieuw tandwiel voor de kilometertellerkabel.

 

 

Het nieuwe onderdeel gaat in het bestaande huis.

 

Een en ander afgemonteerd in de versnellingsbak.

 

We gaan verder met het monteren van het stelmechanisme van de koppelingsplaten.

 

 

Hieronder het haakje waar de veer aan wordt gemonteerd.

 

De stelschroef op de koppelingshevel.

 

En de veer zit ook weer op zijn vertrouwde plaats.

 

En een kijkje tussen het ventilatorblad door.

 

We gaan verder met de montage van de handremblokken, de veertjes (2 stuks) worden aangebracht in de schoen.

 

 

De nokken worden voorzien van kopervet.

 

 

 

 

En weer op de oude plek gemonteerd.

 

 

 

 

 

 

De remklauwen zijn aan beide zijden aangebracht.

 

 

 

Volgende keer weer verder.